03 november 2009

Sömntutan

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.




.
.
Någon: Nej men åh, vilken fin pyjamas som hänger där.
Pyjamasen: Åh, tack så mycket. *Fniss*
Någon: Vad skrattar du åt?

Pyjamasen: Du skulle se min baksida.
Någon: Jaså?

Pyjamasen: Ja, titta vad det står. *Fniss*.
.
..


.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Någon: Sömntuta?
Pyjamasen: *Gapskratt*.
Någon: Vad är det som är så roligt med det då?
Pyjamasen: Ja, alltså, hon som brukar ha mig på sig, öh, vad är det hon heter nu igen...
Någon: Lilla A?
Pyjamasen: Ja, just det ja. Jag fattar inte vad hennes morsa tänkte på när hon köpte mig.
Någon: Hurså?
Pyjamasen: Lilla A är ju allt annat än en sömntuta. I morse vaknade hon redan klockan fyra och vägrade, jag menar VÄGRADE, somna om.
Någon: Aj då.
Pyjamasen: Ja, då det var bara för morsan att gå upp. Och de är ju ute på landet dessutom, du kan ju tänka dig hur mörkt det var ute. Rena natta. *Gapskratt*.
Någon: Usch då.
Pyjamasen: Ja, jag säger då det. Vad skulle hon köpa mig för? Det hade varit bättre om hon valt den andra hon stod och höll i. "Keeping mum and dad awake" stod det på den. *Fniss*
Någon: Jaja. Hur gick det för Lilla A sen då? Hon somnade väl om till slut?
Pyjamasen: Jag vet inte så noga. Jag åkte av någon gång där på morgonkvisten. Men jag tror att hon sover ute i sin vagn nu. Stackarn.
Någon: Vad då?
Pyjamasen: Det är nygödslat på åkrarna utanför. Det luktar faktiskt skit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar