18 november 2009

Aj, min arm

.
Jag gillar symmetri. Jag är nästan besatt av det. Om jag råkar bita mig i vänster kind, måste jag bita mig i den högra också. Så att det blir jämnt.
Om jag kliar mig på ena sidan av ryggen, måste jag klia på den andra också.
Om jag slår i höger stortå i tröskeln, måste jag slå i vänster stortå också.
Och när jag sover, sover jag på sidan. Och då måste jag växla mellan höger och vänster sida. Så att det blir jämnt.

Därför har jag sovit otroligt dåligt i natt. För vaccinationssprutan efterlämnade en mycket öm högerarm och att ligga på den i går kväll var inte att tänka på. Så där låg jag som fastkedjad på vänster sida och obekvämheten pulserade i hela kroppen. Måste vända på mig, måste vända på mig. Aj, aj, aj. Går inte. Vänd tillbaka. Till obekvämheten.

Därför är jag trött i dag.
Armen gör fortfarande ont men smärtan är liksom mer hanterbar dagtid. När jag inte behöver välja sida att ligga på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar