02 september 2009

Nova? Nej, Birgitta!

.
Jag kanske stöter mig med en och annan, men jag säger det ändå.
Det finns - i min värld - inte något fånigare än när man som förälder får ett barn, köper en barnvagn, en åkpåse, en huvudkudde och kanske en värmande filt, men sedan inte nöjer sig där utan också känner sig tvungen att utrusta sitt nya åk med en skylt, som inte bara proklamerar vad vagnens passagerare heter utan också när vedebörande är född.

I dag mötte jag en Eddie på stan, förra veckan var det självaste Elvis. Många gånger är det en Nova eller en Tindra man stöter på.

Hippa bebisar som fått hippa namn av sina hippa föräldrar. Som verkar tycka att deras bebis är så hipp med sitt hippa namn att det bara måste proklameras ut till hela världen. (Någon gång ser man också en Markus och då blir man lite ställd.)

Maken och jag är överens om det här. Men i dag lekte vi lite med tanken att skaffa en skylt på skoj. Som någon form av protest.
Kanske göra som den humoristiska bilägaren i stan som beställt en egendesignad nummerplåt med texten "Onödigt".
Eller ännu bättre, skaffa en skylt med fejkat namn.
Ulla-Britt, kanske.
Eller Birgitta. Med smeknamnet "Gittan" i nederkant.
Det skulle nog få en och annan hipp förälder att haja till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar