30 september 2009

Ljuva morgonstund

.
Lilla A sov till kvart över sex i dag. Själv vaknade jag halv fem.
Sedan låg jag där och väntade på att hon skulle vakna. Självklart var det inget jag önskade, så jag låg tyst som en mus och knep i hop benen, eftersom jag inte vågade riskera att väcka henne genom att gå på toaletten. Hela situationen kändes väldigt paradoxal.

När hon väl vaknade gick vi upp och gjorde välling. Och eftersom jag inte ville riskera att göra henne upprörd så tidigt på morgonkvisten genom att sätta ner henne på golvet, åsidosatte jag åter mitt behov av att gå på toaletten. Det skulle jag inte ha gjort.
Jag missade att ta med i beräkningen att hon sitter i min famn och äter sin välling. Med andra ord på min blåsa.

Tro nu inte att jag kissade på mig, för det gjorde jag inte. Men aldrig har jag väl önskat att denna dagens mysigaste stund ska ta slut så snabbt.

Morgonstund har guld i mun, som man säger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar