25 augusti 2009

Svininfluensa i näsan?


Jag kunde inte sova i går kväll så jag låg och tänkte på svininfluensan.
Eller rättare sagt, jag kunde inte sova i går kväll för att jag låg och tänkte på svininfluensan.

Maken hade tidigare på kvällen obekymrat proklamerat att en av kollegorna låg hemma med den fruktade epidemins alla symptom.

När jag lagt mig där på huvudkudden för att komma till ro, kände jag plötsligt hur täppt jag var i näsan. Ju mer jag tänkte på det, desto mer kände jag det. Till slut blev det så illa att jag knappt fick luft. Att det måste vara svininfluensan, var en slutsats jag drog snabbt.

Gå upp och snyta mig vågade jag inte eftersom jag inte ville riskera att väcka Lilla A som sovit lite oroligt sedan vi klampat in i rummet.
Så i stället låg jag kvar och jämrade mig tyst över min situation. Till slut blev det så obekvämt att jag i alla fall bestämde mig för att vända på mig. Och då – fick jag luft!


Det var kanske inte svininfluensa ändå. Skönt.
Eller kan man ha svininfluensa i ena näsborren?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar