17 augusti 2009

För tidig morgonpromenad del 2


Ytterligare en sak påminde mig om höstens ankomst på vår tidiga promenad. Plötsligt började människor svischa förbi. Anständigt klädda, nyduschade, sminkade, parfymerade människor. Helt uppenbart på väg till andra arbetsuppgifter än jag.
Upptäckten fick mig att hastigt knäppa jackan för att dölja mitt vällingfläckade nattlinne, dra handen genom håret för att rätta till uppsättningen som hängt med sedan gårdagskvällen samt ignorera de fläckiga glasögonen på min näsa. Under tiden drog jag två snabba slutsatser:
1) semestern är slut
2) morgonen är inte så tidig längre

1 kommentar:

  1. Längtar man inte efter kommentarer när man bloggar? Tänk att jag får skicka den första. Du har ju fått till en jättefin blogg med kanonlayout, bra bilder och roliga/mysiga texter.
    /En annan polis (som har planerat fjärrvärme till Sävebo idag)

    SvaraRadera