30 december 2009

Titta hon snackar

.
Det har hänt. Lilla A har sagt sin första mening. Det skedde på morgonkvisten.

Vi var uppklädda och stod ute i kylan och skulle just hoppa in i en bil, när jag kom på att jag glömt en sak.

- Jag ska bara gå in och sätta på mina nya örhängen, sa jag.
- Det går bra med nytt också, sa Lilla A då.

Vi tittade på henne med stora ögon, jag och vårt ressällskap i bilen. Hon blev smått lyrisk av den respons hon fick, tänkte va sjutton och så brände hon av frasen en gång till:
- Det går bra med nytt också.

Wow!
Så häftigt!

Sedan vaknade jag av att en fot i storlek 20 sparkade mig i ansiktet.
Okej då. Så det var bara en dröm. Men ändå, det måste väl räknas? Hon pratade faktiskt, hon gjorde det. Det var hon, det var hennes röst, hennes mun som rörde sig. Ja, det räknas faktiskt. Nu måste jag fylla i hennes bebisbok innan jag glömmer de exakta orden.

Det går bra med nytt också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar