26 december 2009

Julens bevingade ord

.
Nej. Det går inte. Jag skriver, raderar, skriver, raderar. Det blir inte bra. Och snart börjar andra och sista delen av Stenhuggaren.

Så. Jag nöjer mig med att bjuda på några oförglömliga citat från julen som gått.

"Nu pallar jag inte mer." Säg det för dig själv tusen gånger. Och gånga det med hundra. Så många gånger hörde vi de fem orden på julafton. Sen kom tomten och då hörde vi det inte mer.

"Det här har jag inte ens önskat mig." Mix-Max-spelet som vi köpt till femårige systersonen föll inte riktigt i god jord. Det föll i golvet efter att kastats iväg i spontan besvikelse.

"Jag gillar inte ens den här skiten." Tack och lov var vi inte ensamma om att ha gjort ett dåligt inköpsval. Mormor och morfars Tom och Jerry-serietidning fick inte heller den uppskattning som var tänkt.

"Nu är glada julen slut, slut, slut." Pappa kan konsten att höja stämningen med en sång.

1 kommentar:

  1. Ha ha ha! God jul på dig goding!
    Kram från snø-Norge

    SvaraRadera