04 december 2009

Ingen bulle i ugnen

.
Vilket antiklimax.
Vi skulle baka lussekatter i eftermiddag, Lilla A och jag. Var och handlade på förmiddagen och tog god tid på mig i affären. Hade en förskriven lista som jag följde till punkt och pricka. Nästan.
"2 pkt jäst" stod det överst på denna lista. Noll paket jäst kom jag hem med, upptäckte jag när det stora baket nu skulle inledas.

Hur kan man vara så glömsk? Så trög och så förvirrad och så borta i största allmänhet att man missar jästen. Som till råga på allt inleder hela listan.

Det som skulle bli så trevligt. Vi som skulle ha det så mysigt.
Usch. Fy. Ve. Och. Fasa. Vad trött jag blir på mig själv.

1 kommentar:

  1. Märkligt...jag som drömde inatt att du faktiskt hade en bulle i ugnen, dock inte gjord på saffran.
    Paula

    SvaraRadera