30 oktober 2009

Veterinären nästa

.
Ninni Schulman hade tråkigt häromdagen och fick veta nya saker om sig själv genom att fråga 118 100 vem hon var. Prova ni också, uppmanade hon.

Och tja, varför inte, tänkte jag. Jag började med samma fråga och fick veta att jag är en toppentjej som njuter av livet och som inget hellre vill än att ligga i en hängmatta och äta jordgubbar.

Okej. So far so good (förutom det där med hängmattan, sådant lafs blir jag åksjuk av). Men så fick jag för mig att utnyttja tjänsten till lite viktigare ändamål och messade iväg "Varför vill inte Lilla A äta mat?"

Någon minut senare pep det till i min rosa fjortismobil.
"118 100 tror att Lilla A precis ätit lunch, och dessutom smakat på lördagsgodiset i förskott och därför inte vill äta mat just nu. Trevlig helg!"

Åh nej, så lätt ska de inte få komma undan, tänkte jag. Och formulerade mig lite mer specifikt.
"Varför har inte Lilla A velat äta mat på flera månader?"

Det gick en stund och så pep det till på nytt. Nu hade de bytt taktik.
"Aj då! Varför "Lilla A" inte har velat äta de senaste månaderna är svårt att säga, men om det till exempel är en orm så behöver de inte äta så många gånger per år. Vi föreslår att ni uppsöker en veterinär om ni är oroliga. Lycka till!"

Värdefull tjänst det där, det må jag säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar