20 oktober 2009

Jag biktar mig

.
Det händer att jag slölyssnar på Mix Megapol när jag går hemma om dagarna. På eftermiddagarna brukar de ha något de kallar för sms-bikten. Den som känner att den gjort något dumt skickar en bekännelse via sms och så bestämmer programledaren om syndaren får förlåtelse eller ej.
Antingen var programpunkten struken idag, eller så missade jag den. Och det var synd, för jag hade verkligen behövt den.


Det hände sig nämligen att Lilla A levererade en blöja så välfylld att det blev lite över till tröjan och byxorna också. Vad gör man då? Jo, man rusar förstås ner till tvättstugan för att boka en akuttid och få de nerskitade (bokstavligt talat) plaggen rena bums.
Men när man gjort detta och sedan inser att tvättmedlet är slut, verkligen helt finito, vad gör man då? Jo, man (och här kommer bekännelsen) lånar lite av det tvättmedel som någon välorganiserad själ i förväg ställt ner i tvättstugan tillsammans med den tvätt som ska tvättas under en tvättid som naturligtvis bokats i god tid.
Nu hänger Lilla A:s rena kläder på tork och det fattas lite av en okänd grannes tvättmedel.

Så. Vad sägs? Får jag förlåtelse?

1 kommentar: