13 oktober 2009

Någon luktar apa

.
Vi har varit iväg hos en kompis idag, Lilla A och jag.
När vi kom hem frågade maken vad vi fått till middag. Så trevligt, tänkte jag. Making conversation, liksom.

- Marinerad kyckling och potatisgratäng och någon sås till, förtäljde jag.
- Vitlökssås? frågade maken.
- Ja. (Vilket samtal, han är verkligen intresserad av min dag.)

En stund senare var det kod b i en blöja nära oss och det blev makens uppgift att ta hand om den.

- Åh, fy sjutton, utbrast han just som lyft upp Lilla A från golvet och passerade mig på väg mot badrummet.
- Du får inte säga så! (Det är aj aj att skuldbelägga någon som gjort

kod b. Åtminstone någon i Lilla A:s storlek.)
- Inte hon. Du!

Aha. Därav vitlökssåsfrågan. Not making conversation, med andra ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar