12 oktober 2009

Konversation med Fifi

.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Det här är Fifi. Hon låg i ett av alla de paket som Lilla A fick öppna i går.
Hon är härlig på alla sätt och vis. Och man kan prata med henne.
Så här låter konversationen, knapp för knapp.
.
- Hej, jag heter Fifi och har många blomsterfrövänner!
- Tilriga rosenblad!
- Hej, jag heter Humla.
- Dumma blåbär.
- Åh hej, jag heter Gullan.
- Hej! Jag heter Vallmo.
- Hej allihop! Jag heter Pip.
- Åååh, ruttna hallon!
- (Rapljud)
- Då ger vi oss av Fi.
- Nej.
.
Och så en ny konversation vid knapptryck nummer två.
.
- Hej, jag heter Fifi Förgätmigej.
- Milda blåbär!
- (Skratt). Jag heter Viola.
- Milda maskrosor.
- Jag har hand om marknadsståndet.
- Jag tycker om att ha kul med Fifi och blomsterfröna!
- Bingo stingo!
- Smaskiga slickepinnar!
- (Tutljud)
- Kom och lek!

3 kommentarer:

  1. Men gud vad kul med en Fifi telefon :) Min dotter verkligen älskar fifi! Vart är den köpt ?

    SvaraRadera
  2. Svar till Carro: Jag tror att den är köpt på BR. Pappret var därifrån om jag inte missminner mig :-) Den är riktigt mysig faktiskt, och väldigt behaglig volym är det på den. Nog så viktigt :-)

    SvaraRadera
  3. Ologiskt. Känns inte som att den kommer att bidra till er dotters språkutveckling särskilt mycket. Vem är Fifi?

    Förstår dock att ljudvolymen har en viktig roll...

    SvaraRadera