06 januari 2010

Om blixtar, glas och stenar och sånt

.
Vi tog en tur till Mediamarkt i dag på förmiddagen för att spana på datorer och externa blixtar. På fotoavdelningen ville vi ha hjälp och bad om det, av vad vi förutsatte var en kunnig expedit. Men vi blev inte mycket klokare, fick inte svar på särskilt mycket trots att han tog hjälp av både datorn och kollegor.

"Jag har just kommit tillbaka från min pappaledighet", ursäktade han sig, lite besvärad av alla frågor.

Jag tyckte att det var dålig stil. Kunskap går väl inte förlorad bara för att man är hemma med sitt barn en liten tid.

Nej, inte en chans att jag köper en blixt av honom. Inte där över huvud taget.

Maken tyckte inte att jag skulle vara så hård.

Och när jag tänker efter har han kanske rätt.

Man ska ju inte kasta glas i stenhus.

Eller vänta - hur är det nu man säger?


Jag är ju journalist. Jag kan sånt här.

Hus i stenglas?

Nej men jag har ju faktiskt varit mammaledig i över ett år nu.

Vänta ett slag så ska jag kolla i Ordspråksboken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar