10 januari 2010

Just nu

.
Maken nattar Lilla A och jag sitter och lyssnar på Teletubbiernas som säger att "snö kan vara väldigt halt". Jag vet inte varför, men det blir alltid så att jag sitter ensam kvar och tittar på de där konstiga figurerna. Lilla A tittar några minuter, sedan är hon vid spisen och rör i grytor och stoppar ankor och kossor i ugnen, och kvar sitter jag. Aldrig kommer jag mig för att stänga av heller, inte ens nu när jag så medvetet sitter och tänker på det. De är ju, trots allt, ganska söta; Tinky Winky, Dipsy, Laa-Laa och Po. Och fjärrkontrollen ligger så otroligt långt bort (= dagens i-landsproblem).

Hursomhaver.

Snart ska det dukas fram till tacokväll. Najs.
Var på sådan hos en kompis häromkvällen och blev till stor underhållning när jag förklarade att jag alltid lade på tillbehören i en viss ordning. Ni vet, sallad först, sedan köttfärs, ost, grönsaker och sist sås. Sådant trams var det ingen annan som hade för sig och blev stort hallabalo varje gång jag tog om - vill du ha sallad nu? eller majs? eller sås? Ha, ha, ha. Jag trodde att alla gjorde så när de åt tacos, men tydligen inte. Gott ska det bli i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar