25 januari 2010

Ett litet pris

.
Åh, vad härligt med lite bloggpepp! Jag har fått en fin utmärkelse av Kajsa, en award med fina ord som gjorde det lite varmare i hjärtat en kall januaridag som denna. Awarden ska spridas vidare och så här går det till:

A: Kopiera awarden till er blogg!
B: Länka till personen som gett dig awarden!
C: Berätta 7 intressanta fakta om dig själv!
D: Välj 7 andra bloggar som du vill ge awarden till!
E: Länka till deras bloggar!
F: Lägg en kommentar i deras blogg att du gett dom denna award!





Sju (intressanta? Det avgör ni!) fakta:

1. Som tioåring hade jag en egen Beverly Hills-klubb med signerat medlemskort samt en hel bok med fakta om Jason Priestley (som spelade Brandon).

2. Jag kunde ha varit blind på ena ögat sedan jag tvingat en läkare att med pincett försöka dra ut en lins ur mitt öga eftersom jag inte själv lyckades. Han drog och drog men gav upp till slut. När jag kom hem låg linsen i handfatet.

3. Jag är egentligen ett år yngre. Vägde 1400 gram när jag föddes två månader för tidigt.

4. Jag kan inte äta den sista tuggan på hamburgaren. Oftast äter maken upp den eftersom han tycker att jag är tramsig. Och att hamburgare är gott.

5. Jag har knackat på hemma hos Lotta Engberg och bett om att få en autograf. Hon fick slita sig från köksbordet där hon satt i morgonrock och rensade svamp, för att öppna.

6. Jag är riktigt dålig på att rita och fuskade mig igenom högstadiets bildlektioner genom att lägga bilder ur kataloger och tidningar mot en fönsterruta och rita av.

7. Mitt ansikte har en fulsida och en snyggsida och jag ser alltid till att aldrig bli fotograferad från fulsidan.


Sju andra bloggare som jag skickar denna award vidare till - utan inbördes ordning:

1. Malin Wollin - för att din gravidblogg var den första blogg jag läste och sedan dess är jag fast.

2. Sofie - för att det är så mysigt att få ta del av ditt äventyr långt borta.

3. Sara Ask - för att jag till slut hittade bra matråd där ute i cyberspace.

4. Gabriella Norberg - för att dina varma, kloka ord fått mig att börja gråta mer än en gång.

5. Johanna Syrén - för att dina underbara bilder fortsätter att inspirera mig, även efter Tvillingbloggens slut.

6. Alex Schulman - inte för att du behöver en länkning för att få läsare men för att jag älskar att läsa dina pappafunderingar. Klart du ska ha en award!

7. Kajsa - okej, jag fattar att man inte ska skicka awarden tillbaka. Men din blogg gör mig så himla glad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar