18 januari 2010

Jag - en tvurfare

.
Hemma igen och det är skönt. Hur mysigt och trevligt det än är att vara borta, så är det alltid något visst att öppna dörren till sitt eget, hur litet och instängt det än må vara i jämförelse.

En sak saknade jag där nere i skogarna; min dator. Inte för att det inte fanns någon sådan att tillgå, för det fanns det. Men den var stationär och inte bärbar. När jag kröp upp i tv-soffan om kvällarna, utan dator, kände jag mig halv. Fingrarna saknade tangenter att trycka på medan På Spåret, Skavlan och Damernas detektivbyrå fladdrade förbi på tv-skärmen.

Jag tänkte ändå inte så mycket på det, förrän jag läste om det nya fenomenet att tvurfa. Det är tydligen benämningen på att titta på tv och surfa samtidigt. Det är jag det, en tvurfare.

Så. Nu sitter jag uppkrupen i min egen tv-soffa. Idrottsgalan visas på SVT, jag hör Lars Lagerbäck berätta anekdoter från sin tränarkarriär, tittar upp på skärmen på väggen ett ögonblick och ser honom i sin klassiska träningsoverall-utstyrsel. Vänder sedan blicken mot skärmen i knäet igen och fortsätter skriva. Mmmm, jag älskar att tvurfa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar